Netwerken

Om kennis over te brengen en ervaringen te delen zijn er binnen Stichting Allure diverse netwerken opgericht o.a.; Netwerk Hoogbegaafdheid, Netwerkgroep Kleuters, Netwerkgroep 3, Netwerkgroep 8, IB- netwerk en ICT- netwerk.

IB netwerk

Op iedere Allure school hebben één of meer leerkrachten de rol van Intern Begeleider (IB-er) De IB-er heeft een belangrijke taak in de aansturing en coördinatie van de leerlingenzorg op school. De IB-er ondersteunt de groepsleerkrachten bij het uitvoeren van het leerlingvolgsysteem, het opstellen van handelingsplannen en bij allerlei andere zaken m.b.t. de leerlingenzorg.

De groep Interne Begeleiders binnen stichting Allure vormt samen het IB netwerk. Dit netwerk komt een keer per zes weken bijeen waarbij afstemming en een verdere professionalisering van de begeleiding en leerlingenzorg de onderwerpen zijn.

ICT netwerk

Elk school binnen onze stichting heeft een of twee ict- coördinatoren. De ict-ers komen een aantal keer per jaar bij elkaar in een ICT- netwerk bijeenkomst. Er wordt dan gesproken over de ICT ontwikkelingen binnen onze stichting, hoe we kunnen aansluiten bij het beleidsplan en de daarbij behorende indicatoren.

De ict-ers dragen zorg voor de infrastructuur, beheer en deskundigheidsbevordering op de scholen, zodat ICT het onderwijs- en leerproces kan verbeteren en educatieve meerwaarde biedt. Tevens zoeken we samenwerking tussen de scholen om te leren van elkaars kwaliteiten.

Stafbureau - Organigram

Geopend:maandag t/m donderdag van 9:00 -17:00 uur. Voor uiterst dringende zaken kunt u bellen naar: 06-10 67 28 14 (S. Beentjes)